New Zealand, Zuidereiland - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Jenny Bakker - WaarBenJij.nu New Zealand, Zuidereiland - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Jenny Bakker - WaarBenJij.nu

New Zealand, Zuidereiland

Door: Jenny

Blijf op de hoogte en volg Jenny

27 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Overrompellend mooi!! Het Zuidereiland is het mooiste wat we ooit hebben gezien qua natuur. En dan 100 maal zo groots en desolaat. Het klimaat is grillig, kan varieren van ‘s ochtends in de regen, middags op het terras en ‘s avonds bijna vriezen (en dat in de zomer!). Geen weerbericht kan je hierbij helpen in te schatten.... hangt er van af of een bui over een berg trekt of net niet.
Ik ben wel een liefhebber van grillig weer, maar we hebben het af en toe vreselijk koud gehad (en veel regen). Kamperen in een lullig tentje rond het vriespunt (onverwachts) was bijvoorbeeld niet bepaald 1 vd hoogtepunten. Zeker niet op een natuurcamping met nul voorzieningen. Samen met ladingen stekende zandvliegen :-((

Maar terugkijkend op afgelopen 4 weken; in 1 woord geweldig!!! Noordereiland is het minst interessant. Het zuiden is 1 grote belevenis.
Ergenissen: Geen of heel duur internet. zandvliegen en de kou.
Hoogtepunten: Het merengebied en de hele westkust; beiden in het zuiden.

Met de kinderen gaat het fantastisch! Ze vermaken zich uitstekend, druk bezig in de natuur en met elkaar. Geen tv, geen games. Leuk om te zien hoe met name Sil zich daardoor ontwikkelt.

• 30 Januari 2014 - 11:09

Jantien:

Wow.... genoten van jullie prachtige foto's. Wat geweldig daar. Dat weegt wel op tegen die kou en zandvliegen. ;-)
    Heel veel plezier jongens! Blijf jullie volgen en meegenieten. grtjes, Jantien

• 01 Februari 2014 - 09:02

Hongkong

25 Maart 2014

Myanmar
Jenny

Wij gaan er met ons gezin 7 maanden tussen uit. Jip is bij vertrek bijna 6, Sil is 9 jaar. Dick is eigenaar van Concerto en Plato. Jenny is illustrator van beroep. Onze reis gaat naar LA-Cookisland-NewZealand-Sydney-Filippijnen-Thailand-Laos-Vietnam-China-Hongkong-India. Vertrek eind november 2013

Actief sinds 17 Okt. 2013
Totaal aantal bezoekers 20629